Pages

Tuesday 23 April 2013

ISU TINDIH KERUSI PKR - PAS SELESAI | PSM MASIH RUNDING - ANWAR IBRAHIM

Ketua Umum Pakatan rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, isu pertindihan enam kerusi membabitkan PKR-Pas telah selesai manakala satu kerusi ditandingi Parti Sosialis Malaysia (PSM) masih dalam perbincangan.

Anwar Ibrahim
Anwar Ibrahim menjawab pelbagai aspek melibatkan politik tanah air dan Pakatan Rakyat menjelang PRU13. - Foto oleh SAFWAN MANSOR

Anwar: Isu tindih kerusi PKR-Pas selesai, 
PSM masih runding


PETALING JAYA - Ketua Umum Pakatan rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, isu pertindihan enam kerusi membabitkan PKR-Pas telah selesai manakala satu kerusi ditandingi Parti Sosialis Malaysia (PSM) masih dalam perbincangan.

Beliau berkata, Pas akan mengekalkan tiga kerusi Dun di Terengganu iaitu di Bukit Besi, Seberang Takir dan Kota Putera manakala PKR akan mengekalkan calonnya di kerusi Parlimen Labuan.

"PKR juga akan mengekalkan calon di kerusi Dun Sungai Acheh (Pulau Pinang) dan Panti (Johor).

"Bagi kerusi Dun Kota Damansara di Selangor, di mana calon PSM akan bertanding di bawah logo PKR masih lagi dalam perbincangan dan saya yakin Pakatan Rakyat (PR) akan dapat selesaikan perkara ini segera," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR, di sini, hari ini.



Sinar Harian

No comments:

Post a Comment