Pages

Thursday 11 April 2013

PRU13 : SIAPA YANG AKAN BERTANDING NI? PAPA GOMO ATAU WAN MUHAMMAD AZRI?

"Sebelum ini pembangkang mendakwa Wan Muhammad Azri ini sebagai Papa Gomo. Macam mana nak sahkan yang saya ini Papa Gomo? Siapa Papa Gomo ini pun kita tak tentu lagi,” katanya lagi.


PRU13
PRU13

Wan Muhammad Azri: 'Saya bukan Papa Gomo, tunggu hari penamaan calon'


SHAH ALAM - “Bukan saya yang akan bertanding.. Itu bukan saya... Itu Papa Gomo,” demikian kata individu yang dikaitkan sebagai Papa Gomo, Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Beliau berkata, sebaik Papa Gomo membuat pengumuman telah pun mengambil borang pencalonan dan akan bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh menentang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau dihujani panggilan telefon.
 
“Pagi ini (semalam) sahaja sudah empat orang telefon, semalam lagi sudah beberapa orang telefon minta komen saya.
 
“Sekarang ni mereka (pembangkang) kata saya Papa Gomo, sedangkan saya bukan Papa Gomo,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

PKR mendakwa Papa Gomo tidak layak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berdasarkan rekod jenayah beliau sebelum ini.

Naib Presidennya, N Surendran berkata, menurut Fasal 48 Perlembagaan, Papa Gomo tidak boleh bertanding.

Menurut Wan Muhammad lagi, bukan hanya pihak media cuba mendapatkan pengesahan mengenai dakwaan itu, malahan beberapa kenalannya juga ada berbuat demikian.
 
“Kawan saya sendiri ada hubungi saya mengenai hasrat untuk bertanding, saya pun sudah nafikan perkara itu.
 
"Sebelum ini pembangkang mendakwa Wan Muhammad Azri ini sebagai Papa Gomo. Macam mana nak sahkan yang saya ini Papa Gomo? Siapa Papa Gomo ini pun kita tak tentu lagi,” katanya lagi.
 
Wan Muhammad juga berkata, “kita tunggu sahajalah kemunculan Papa Gomo pada hari penamaan calon. Saya rasa itu lebih sesuai,” katanya.
 
Penamaan calon akan diadakan pada 20 April.



Sinar Harian

No comments:

Post a Comment