Pages

Saturday 13 April 2013

PRU13: SAYA TIDAK BERTANDING | CUMA BANTU BN - TUN MAHATHIR

“Saya sudah buat keputusan tidak akan bertanding lagi. Cuma nak tolong Umno dan Barisan Nasional (BN) sebab rasa terima kasih kepada parti yang melantik saya sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat.


Orang ramai mengambil kesempatan bersalaman dengan Dr Mahathir semalam.



Mahathir: Saya tidak tanding, cuma bantu BN


PENDANG - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan beliau tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) meskipun ada yang mengatakan beliau kemungkinan turun gelanggang kerusi Parlimen Putrajaya.

Kenyataan itu sekali gus menamatkan desas-desus kononnya beliau akan bertanding di Putrajaya menentang Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

“Saya sudah buat keputusan tidak akan bertanding lagi. Cuma nak tolong Umno dan Barisan Nasional (BN) sebab rasa terima kasih kepada parti yang melantik saya sebagai Perdana Menteri Malaysia keempat.

“Saya nak kempen saja. Itu sebagai tanda balas budi kita kepada jasa Umno dan BN,” katanya selepas menyempurnakan himpunan rakyat peringkat Parlimen Pendang di sini, hari ini.

Mengulas kenyataan seorang pemimpin PR yang memintanya tidak memberi sebarang kenyataan kerana tidak ada jawatan dalam parti, Dr Mahathir berkata, kenyataan itu adalah tidak bertanggungjawab.

“Saya cuma amalkan kebebesan bersuara, saya ada hak. Dia tiada hak untuk halang saya daripada bercakap,” katanya.



Sinar Harian

No comments:

Post a Comment