Pages

Sunday 4 August 2013

2 JENAZAH ANAK PENGASAS VIDA BEAUTY MAUT DALAM KEBAKARAN SELAMAT DIKEBUMI

Mayat Eddie Zuhdi Mohd Amin, 11, dan adiknya Edrie Zikrie, 10, ditemui di bilik mandi manakala mayat Mohd Nor Syamil, 26, ditemui di tingkat atas selepas kebakaran yang berlaku pada pukul 9.20 malam Sabtu.

Suasana pilu dapat dirakamkan ketika Pengasas produk kecantikan Vida Beauty Datuk Dr Hamiza Osman atau dikenali sebagai Vida bersama dua anaknya Eric Zakuan,5 dan Noradeline, 8, menyiram air mawar ke pusara dua lagi anaknya yang selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Meru Raya, Ipoh, Ahad. Anak sulung VIda, Muhammad Eddie Zuhdie Mohd. Amin, 11, dan anak keduanya Muhammad Edrie Zikrie Mohd Amin, 10, serta pekerja Muhammad Nor Syamil Zaidi, 26, maut dalam kebakaran yang berlaku malam Sabtu. - fotoBERNAMA

Terdahulu di Jz Online News :

Dua Anak Pengasas Vida Beauty Maut Dalam Kebakaran, Jenazah Selamat Dikebumi

IPOH: Dua anak lelaki kepada pengasas produk kosmetik Vida Beauty, Datuk Dr Hasmiza Othman, dan seorang lagi meninggal dunia dalam kebakaran di sebuah rumah teres dua tingkat di Meru Hills, Taman Meru di sini.
Mayat Eddie Zuhdi Mohd Amin, 11, dan adiknya Edrie Zikrie, 10, ditemui di bilik mandi manakala mayat Mohd Nor Syamil, 26, ditemui di tingkat atas selepas kebakaran yang berlaku pada pukul 9.20 malam Sabtu.

Anggota Bomba dan Penyelamat menjalankan siasatan di rumah pekerja milik pengasas Pusat Kecantikan Vida Beauty yang musnah dalam kebakaran di Meru Hills, Ipoh, kira-kira pukul 9 malam Sabtu. -fotoBERNAMA

Kebakaran memusnahkan hampir keseluruhan rumah bahagian tepi teres dua tingkat yang digunakan sebagai asrama untuk kakitangan Dr Hasmiza.
Mohd Nor Syamil dipercayai kakitangan Dr Hasmiza.
Ketua Jabatan Bomba dan Penyelamat Ipoh, P. Samasuvam berkata salah seorang daripada dua kanak-kanak lelaki ditemui dalam keadaan sedang duduk di atas lantai dan yang lain ditemui terbaring di atas lantai.
Samasuvam berkata dua lelaki berjaya melarikan diri daripada kebakaran dengan melompat keluar dari tingkat atas.
Salah seorang daripada mereka dipercayai patah kaki.
"Terdapat beberapa letupan kecil di rumah dan kebakaran itu agak besar," katanya sambil menambah kebakaran itu telah berjaya berada di bawah kawalan kira-kira 30 minit.
Sebuah kereta Bentley dan kereta Perodua Kancil dan beberapa motosikal telah rosak dalam kebakaran.
Dr Hasmiza sedang berada di Pulau Pinang pada masa kejadian.
Beliau tiba di rumah pada kira-kira pukul 11.30 malam selepas diberitahu tentang kejadian tersebut.
Jenazah kedua-dua kanak-kanak lelaki itu telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Meru pada kira-kira pukul 10 pagi Ahad.
Dr Hasmiza merupakan pengasas produk kecantikan Vida, yang merupakan pengedar utama untuk produk penjagaan kulit dan makanan tambahan pemakanan.
Beliau juga adalah penerbit kepada program 'talk show' beliau sendiri - Diva De Vida.

No comments:

Post a Comment