Pages

Thursday 29 August 2013

SHAH RUKH KHAN & MADHURI DIXIT BAKAL ADAKAN KONSERT DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL

Terbaru, dua nama besar ini akan sekali lagi bergabung, namun bukan kerana terlibat dengan projek filem terbaru, sebaliknya bakal menghiburkan peminat di Malaysia menerusi konsert Temptation Reloaded di Stadium Nasional Bukit Jalil.

SHAHRUKH KHAN & MADHURI DIXIT BAKAL ADAKAN KONSERT DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL

Konsert Shahrukh Khan, Madhuri janji kelainan

NAMA Datuk Shahrukh Khan (SRK) dan Madhuri Dixit bukanlah asing lagi di Malaysia. Bintang ternama Bollywood ini sudah mencipta nama di sini sejak awal tahun 1990-an lagi.

Justeru tidak hairanlah apabila SRK dikurniakan gelaran Datuk oleh kerajaan Melaka kerana kerap mempromosikan negeri itu menerusi filem lakonannya.

Malah SRK dan Madhuri sendiri sering menjadi pilihan penerbit untuk digandingkan dalam filem seperti Dil To Pagal Hai,Koyla, Gaja Gamini, Hum Tumhare Hai Sanam, Devdas dan Anjaam, sehingga mendapat pulangan yang besar.

Terbaru, dua nama besar ini akan sekali lagi bergabung, namun bukan kerana terlibat dengan projek filem terbaru, sebaliknya bakal menghiburkan peminat di Malaysia menerusi konsert Temptation Reloaded di Stadium Nasional Bukit Jalil.

SHAH RUKH KHAN & MADHURI DIXIT BAKAL ADAKAN KONSERT DI STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL


Menurut pengarah urusan Hitman Solutions Sdn Bhd, Rohit Rampal berkata konsert itu nanti dipenuhi dengan muzik, tarian dan gimik sepanjang tiga jam ia berlangsung.

“Penonton bukan sahaja melihat persembahan Shah Rukh Khan tetapi juga kepuasan melihat penggunaan lampu berteknologi ‘diod pemancar cahaya’ (LED)

“Malah pentas juga diiringi dengan persembahan grafik mengikut lagu-lagu yang dibawakan,” katanya pada sidang media konsert ‘Temptations Reloaded’ yang diadakan di Menara Kuala Lumpur di sini petang Selasa.

Tambah Ruhit, persembahan Shah Rukh Khan akan mengikut arahan dan skrip agar ia kelihatan lebih tersusun.

“Saya ibaratkan konsert itu seperti sebuah filem yang dipersembahkan secara langsung. Apatah lagi ia akan berlangsung selama tiga jam tanpa henti

"Shahrukh Khan akan mengetuai persembahan tersebut dengan iringan sekumpulan penari dan penghibur yang datang khas dari Bollywood.

"Manakala Madhuri dan rapper Honey Singh akan menyertai persembahan itu," katanya.


Taruhan terbaru

Dalam pada itu, biarpun sibuk dengan persiapan konsert 11 Oktober depan, SRK kini juga dalam rangka mempromosikan filem terbaru iaitu Chennai Ekpress di samping aktres jelita, Deepika Padukone.

Filem berunsurkan romantik komedi itu, berkisar pengembaraan seorang lelaki dari Mumbai ke Rameshwaram dan mengalami pelbagai peristiwa menarik sepanjang perjalanan itu.

Dalam masa yang sama, lelaki tersebut jatuh cinta dengan seorang gadis yang merupakan anak kepada ketua gengster terkenal yang di daerah tersebut.

Menurut Shahrukh Khan, dia berharap filem itu mendapat sambutan daripada peminatnya apatah lagi ia mendapat sentuhan pengarah tersohor, Rohit Shetty.

"Saya doakan filem ini menerima maklum balas positif. Insya-Allah, segala perit jerih kami sepanjang pembikinan filem ini berbaloi," katanya.

Menerima jolokan Raja Romantik di Bollywood menerusi lakonannya, SRK berkata dia menghargai jasa para pengarah yang pernah membantu menaikkan namanya di persada dunia.

"Menjadi seorang pengarah adalah perkara yang paling membosankan.

"Namun kita sepatutnya berada di sisi mereka agar tidak berasa kesunyian.

"Pelakon dan pengarah ibarat adik beradik, kami harus saling menyokong antara satu sama lain," katanya.

Kemunculan semula Madhuri Dixit

Berbanding sahabat baiknya, kerjaya Madhuri Dixit tidak semeriah Shahrukh Khan selepas dia 'bersara' buat sementara waktu demi keluarganya.

Setelah dua anak perempuannya kian membesar, wanita berusia 46 tahun itu ingin berlakon kembali namun percubaannya itu gagal.

Pun begitu, peminat dan industri perfileman tetap menerima aktres jelita itu yang mempunyai bakat menari terutamanya tarian tradisional.

"Kemunculan ramai artis wanita yang cantik dan berbakat membuatkan kemunculan saya kurang mendapat sambutan.

"Apa yang pasti dunia lakonan tidak dapat dipisahkan walau sudah lama tidak berlakon filem," katanya.

Ditanya mengenai SRK, Madhuri berkata superstar itu sebenarnya tidak pandai menari sebaliknya dia mempunyai karisma dan daya penarik tersendiri.

"Dia tidak pernah belajar menari secara profesional tetapi SRK bijak membawa diri dan cepat mempelajari perkara baru.

"Walaupun secara amatur tetapi tarian dan tenaganya membuatkan ramai yang tertarik dengannya," ujar Madhuri kini menjadi juri program realiti, Jhalak Dikhla Jaa yang dihoskan oleh pelakon sasa, Salman Khan.


Sinar Harian

No comments:

Post a Comment