Pages

Saturday 27 July 2013

LINTAH BIAK DALAM USUS SELEPAS MAKAN KANGKUNG TUMIS

Lepas itu, ibu bapa anak tersebut ditanya oleh Doktor "makanan apa yg budak itu makan oleh anak tersebut selama 2 hari ini? " Ibu bapa budak anak itu kebingungan, kerana sejak anaknya demam, anak tersebut tak nak makan, dia hanya minum susu putih, itu pun muntah.

LINTAH BIAK DALAM USUS SELEPAS MAKAN KANGKUNG TUMIS



MESTI BACA KEPADA PEMINAT-PEMINAT SAYUR!


Suatu hari, di klinik yang terkenal di Malaysia, semua doktor kebingungan kerana ada seorang anak kecil yang menderita sakit perut. Anak itu dibawa ke klinik oleh ibu bapanya setelah 2 hari menderita sakit perut..Sudah bermacam ubat sakit perut yang diberikan kepada anak itu, namun demam tak sembuh.

Lepas itu, ibu bapa anak tersebut ditanya oleh Doktor "makanan apa yang budak itu makan oleh anak tersebut selama 2 hari ini? " Ibu bapa budak anak itu kebingungan, kerana sejak anaknya demam, anak tersebut tak nak makan, dia hanya minum susu putih, itu pun muntah.

Setelah diperiksa, ternyata sebelum menderita cirit birit, malam tersebut anak itu makan Kangkung Tumis di restoran bersama ibu bapanya. Doktor segera melakukan X-RAY, ternyata dalam usus anak itu telah berkembang biak lintah dengan anaknya yang kecil-kecil.

Doktor menyerah dan menyatakan tidak sanggup mengambil tindakan pembedahan apapun. Akhirnya anak kecil malang itu pun meninggal dunia.

Setelah diperiksa berulang kali, ternyata lintah itu sebelumnya berada di dalam batang kangkung yang besar. Memang, untuk penggemar kangkung tumis yang paling enak ialah batangnya.

Lintah yang berada di dalam batang kangkung itu tidak akan mati walau dimasak selama 20 minit, apalagi untuk kangkung tumis proses memasak tidak terlalu lama agar menghasilkan rasa kangkung yang sedap. Lintah hanya akan mati jika dibakar.

Di dalam usus budak kecil tadi, lintah hanya perlu masa 1 - 2 hari untuk berkembang biak. Jika ada keluarga / rakan-rakan yang mengalami hal tersebut , lakukan tindakan dengan memberi minum air rendaman tembakau (bisa diambil dari rokok kretek) biasanya lintah akan keluar dan dalam keadaan mati.

Sebarkan kepada rakan, sahabat, keluarga, atau siapapun yang anda kenal menekan SHARE..

SHARE kepada semua , biar semua tahu ..

INFO @ Malaysia

* Salinan asal menggunakan ejaan ringkas tetapi Jz telah betulkan ejaan. 


No comments:

Post a Comment