Pages

Saturday 29 June 2013

JUARA RAJA LAWAK 7 MILIK WALA

Menurut juri tetap, Datuk AC Mizal, persembahan Wala bersama artis jemputan, Rahim R2 adalah persembahan yang sepatutnya berada di pentas akhir.

Siapa juara Raja Lawak 7?
Peserta Raja Lawak 7

Wala juara Raja Lawak 7


KUMPULAN Wala diumumkan juara Raja Lawak musim ketujuh, malam tadi dan membawa pulang hadiah utama berupa wang tunai berjumlah RM 100,000.

Peserta dari Sabah yang dianggotai Wan Mustapha Muntek dan Walawd Parman itu menampilkan persembahan yang konsisten di Gelanggang Raja Lawak Akhir, malam tadi.

Tempat kedua milik Sakan yang membawa pulang wang tunai berjumlah RM50,000.

Sementara tempat ketiga dimenangi peserta dari Singapura, Bora dan tempat keempat milik Gamat.

Masing-masing finalis membawakan dua sketsa komedi yang bertemakan bebas dan komedi muzikal.

Menurut juri tetap, Datuk AC Mizal, persembahan Wala bersama artis jemputan, Rahim R2 adalah persembahan yang sepatutnya berada di pentas akhir.

"Akhirnya, inilah sepatutnya persembahan untuk final Raja Lawak. Tak perlu slapstik," katanya

Sementara Saiful Apek berkata persembahan kedua Wala yang mengangkat idea pawang antara yang terbaik pada malam itu.

"Apabila anda buat terlampau bagus, tak tahu dah nak buat apa lagi supaya bagus. Ini persembahan terbaik malam ini," katanya.

Saingan sengit diberikan oleh Sakan yang turut menampilkan persembahan yang disifatkan layak berada di pentas akhir oleh AC Mizal.

"Tak perlu saya pertikaikan persembahan anda di pentas akhir ini. Bagi saya, anda sudah boleh berjuang dalam industri selepas ini," katanya.

Format pemarkahan masih dikekalkan di mana ia ditentukan sepenuhnya oleh undian SMS.

Gelanggang Raja Lawak Akhir yang berlangsung di Auditorium MBSA menyaksikan Johan dan Zizan yang bertindak sebagai pengacara yang menggamatkan pentas dengan keletah mereka.



Sinar Harian

No comments:

Post a Comment