Pages

Friday 6 September 2013

IBU & AYAH MAHU MERISIK SHILA AMZAH - JOHAN AS'ARI

Tetapi, percintaan mereka tidak boleh hanya diungkapkan melalui gambar. Mungkin gambar itu hanya sebagai cebisan bukti yang mereka sedang dilamun cinta.
IBU & AYAH MAHU MERISIK SHILA AMZAH - JOHAN AS'ARI

Dapat restu keluarga


GAMBAR mesra pelakon, Johan As'ari dengan penyanyi hebat, Shila Amzah yang dimuat naik oleh Shila di laman sosial menyebabkan ramai membuat andaian bahawa kedua-duanya sedang hangat bercinta. Wow, mungkin boleh dikatakan ya memandangkan Johan dan Shila kini bukan milik siapa-siapa.

Tetapi, percintaan mereka tidak boleh hanya diungkapkan melalui gambar. Mungkin gambar itu hanya sebagai cebisan bukti yang mereka sedang dilamun cinta.

Nasib Hits sungguh baik apabila bertandang ke rumah terbuka Wirefame Entertainment Sdn. Bhd., milik Zizan Razak di Subang Jaya, Selangor baru-baru ini. Kemeriahan sambutan Syawal itu memang terasa. Hits berusaha mencari Johan untuk 'membongkar' gosip sehangat api itu.

Sungguh bertuah! Selepas sejam berada di situ, Johan yang dilihat khusyuk melayan tetamu didatangi oleh 'kekasih hati', Shila Amzah.

Mungkin kedatangan Shila menguatkan lagi bukti mereka sedang bercinta. Tetapi masing-masing, baik Johan mahupun Shila sudahpun menafikan mereka sedang bercinta.

Sebenarnya mereka ini pasangan serasi. Jadi, jurugambar terus memotret gambar mereka berdua. Tanpa berlengah, Hits terus mendapatkan Johan untuk penjelasan lanjut mengenai sejauh manakah cinta mereka.

Pelakon yang popular dengan panggilan Botak ini memberitahu hubungannya dengan penyanyi Shila Amzah hanyalah sekadar kawan tetapi mendapat restu daripada keluarganya.

Malah mengakui kedua ibu bapanya pernah meluahkan hasrat untuk merisik Shila bagi pihaknya.

"Ibu dan ayah pernah bertanya kepada saya, jika saya berkenan dengan Shila, mereka mahu merisik dia.

"Mereka memang suka sangat apabila tengok saya rapat dengan Shila. Mereka lihat Shila seorang wanita yang baik lebih-lebih lagi dengan penampilannya yang bertudung," katanya.

Ulas Johan, orang tuanya memang nampak ciri-ciri wanita muslimah yang ada pada diri Shila malah ke mana sahaja Shila sentiasa bersama orang tuanya.

"Secara jujur, Shila memang sudah menepati pilihan hati orang tua saya. Namun apa-apa pun, saya anggap soal merisik itu sekadar usikan antara ibu bapa dan anak sahaja," ujar Johan lagi.


Tidak letak sebagai calon

Mengulas lanjut, Johan memberitahu, dia tidak meletakkan Shila sebagai calon jodohnya, namun tidak menolak dengan siapa sahaja jodoh yang datang kepada dirinya.

"Siapalah saya ini jika mahu dibandingkan dia yang berjaya mencipta nama dan mengorak kerjayanya ke peringkat antarabangsa.

"Dia merupakan ikon Malaysia dan berjaya bawa Malaysia di mata dunia.

"Dan saya tidak akan terkejut jika Shila disunting oleh anak raja sekalipun," ungkap Johan.

Kata Johan, apa yang datang pada dirinya, dia akan jaga dengan elok.

"Saya dengan Shila memang berkawan baik. Hubungan kami berlaku secara automatik dan saya hargai pertemuan ini," katanya sambil memberitahu Shila memiliki ciri-ciri wanita yang dicarinya.

Berpegang teguh kepada ajaran agama, Johan berkata, dalam Islam jika hendak mencari calon isteri, kita kena lihat pada empat perkara iaitu paras rupa cantik, keturunan yang baik, harta dan juga agama.

"Bagi saya, Shila ada keempat-empat kriteria tersebut," ujarnya.


Akan bertunang

Timbul lagi gosip mengatakan bahawa Johan akan bertunang pada penghujung tahun ini, tetapi sejauh mana kebenaran itu.

Rungkai Johan, dia masih solo dan tidak mempunyai kekasih tetapi masih berharap dapat merealisasikan hasratnya untuk bertunang pada Disember ini.

"Usia saya semakin meningkat. Jadi saya fikir memang patut untuk saya berkahwin dalam usia 27 tahun ini.
"Tetapi siapakah gerangannya, saya sendiri pun tidak tahu.

"Saya masih samar-samar lagi berkenaan siapa wanita yang menjadi bakal tunang saya. Dia (bakal tunang) masih tiada lagi," katanya yang akan menyambut ulang tahun kelahiran pada 3 Disember ini.

Tambah pelakon berasal dari Pulau Pinang itu, ia hanyalah sekadar perancangannya untuk bertunang pada usianya mencecah 27 tahun itu.

Ketika ditanya mengenai Shila yang dikatakan perampas, Johan menjelaskan supaya semua orang tidak menyalahkan Shila.

"Shila bukan perampas walaupun saya akui dia wanita yang mempunyai semuanya.

"Saya juga punyai seorang kawan yang hanya rakan biasa yang sentiasa menghubungi dan mengingatkan saya tentang solat," jelasnya yang ingin fokus kepada kerjaya.


Utusan

No comments:

Post a Comment