Pages

Sunday 10 March 2013

SABAH TERKINI : KIRAM BOHONG, TIADA ANGGOTA KESELAMATAN KITA YANG DITAWAN


Saya ingin mengesahkan bahawa tiada pihak kita yang menjadi tawanan dan saya tidak tahu daripada mana mereka dapat laporan tersebut.


Pegawai dan anggota Rejimen Askar Jurutera Diraja Markas 1 Divisyen Kuching berlepas ke Tawau, Sabah bagi membantu Ops Daulat semalam.

Kiram bohong ada yang ditawan


LAHAD DATU - Polis menafikan ada anggota pasukan keselamatan menjadi tawanan kepada kumpulan pengganas Sultan Sulu sejak OPS Daulat dilancarkan di Kampung Tanduo dan Kampung Tanjung Batu dekat sini.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, pihak yang menyiarkan berita mengenai tawanan itu adalah tidak berasas dan berniat jahat.
"Saya ingin mengesahkan bahawa tiada pihak kita yang menjadi tawanan dan saya tidak tahu daripada mana mereka dapat laporan tersebut.
"Saya sendiri tidak mendengarnya dan apa yang dilaporkan adalah tidak benar," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.
Portal berita GMA News kelmarin melaporkan mengenai dakwaan Sultan Jamalul Kiram III yang mendakwa telah menawan empat anggota pasukan keselamatan Malaysia termasuk seorang pegawai berpangkat kolonel.


Kosmo

No comments:

Post a Comment