Pages

Sunday 8 December 2013

PEGUAM RABECCA PULANGKAN SEMULA SYILING 5SEN RM11,200 KEPADA ERMA FATIMA

Menurut Rabecca, peguamnya bertindak menolak dan memulangkan semula syiling berbentuk 5 sen itu kepada peguam Erma atas alasan undang-undang.

Erma Fatima
PEGUAM RABECCA PULANGKAN SEMULA SYILING 5SEN RM11,200 KEPADA ERMA FATIMA


Berita Berkaitan :

'Erma Fatima tak profesional?'

"HORMATI keputusan mahkamah dan gunakan cara profesional!," itulah antara kata-kata aktres cantik, Rabecca Nur Al-Islam, mengenai tindakan pengarah terkenal, Erma Fatima, mengenai cara bayaran saman tersebut.

Menurut Rabecca, peguamnya bertindak menolak dan memulangkan semula syiling berbentuk 5 sen itu kepada peguam Erma atas alasan undang-undang.

"Ya, peguam saya ada menerima duit syiling itu daripada peguam Erma. Namun, saya tidak melihat sendiri duit dan al-Quran itu dan hanya melihat menerusi gambar yang dihantar peguam saya sahaja.

"Peguam saya menolak bayaran berkenaan kerana saya difahamkan, wang syiling hanya boleh digunakan sekiranya bayaran itu bernilai RM30 ke bawah.

"Sekiranya melebihi nilai itu, ia perlu dibayar dalam bentuk wang kertas atau cek," katanya ketika dihubungi Zass.

Tambah Rabecca, peguamnya telah menghubungi peguam Erma untuk memaklumkan mengenai perkara itu.

"Sebagai peguam, dia perlu menasihati anak guamnya agar menggunakan cara yang betul dan tidak sewenang-wenangnya melanggar undang-undang.

"Tak mungkin peguam dia tak tahu mengenai perkara ini. Malah, saya dimaklumkan bahawa ia adalah permintaan Erma sendiri untuk membayar dalam bentuk wang syiling," jelasnya.

Walaupun kes ini telah selesai di mahkamah, namun ia mengundang kontroversi apabila pengarah dan pemilik syarikat produksi, Rumah Karya Citra (M) Sdn Bhd, itu membayar wang tuntutan dengan wang syiling 5 sen sebanyak RM11,200.

Selain syiling 5 sen, Erma turut menghadiahi senaskhah al-Quran buat Rabecca berserta satu nota.

 Cari publisiti murahan

Selain Rabecca, pengurus pelakon filem, Keramat, ini juga turut menyelar tindakan Erma yang dianggap masih tidak berpuas hati.

Menurut Moammar Gadaffi, sepatutnya, Erma lebih profesional dalam menangani situasi ini dan menerima kekalahan dengan hati yang terbuka.

"Dia (Erma) seperti tidak dapat menerima keputusan mahkamah dan masih berdendam dengan Rabecca.

"Sebagai orang lama dalam industri, dia tidak perlu memanjangkan kes ini untuk mendapat publisiti murahan.

"Setelah berbincang dengan Rabecca, kami memilih untuk menyerahkan perkara ini kepada peguam. Lagipun, tak guna untuk bertikam lidah," katanya yang turut menyarankan Erma agar membawa kes itu ke mahkamah rayuan sekiranya tidak berpuas hati dengan keputusan terdahulu.

Tambah Gadaffi, insiden itu langsung tidak menjejaskan karier Rabecca dan masih ada produksi yang mahu bekerjasama dengan aktres itu.

"Baru-baru ini, syarikat produksi, MIG, ada menghubungi Rabecca untuk memberikan tawaran kerja.

"Malah, sebelum ini Rabecca pernah terlibat dengan produksi lain seperti Skop Production Sdn Bhd.

"Tuduhan Erma seperti Rabecca tidak berdisiplin adalah tidak berasa kerana perkara sebegini tidak pernah terjadi dalam produksi lain. Lagipun, Rabecca bukanlah setahun dua dalam industri," katanya yang akan lebih berhati-hati dalam meneliti kontrak
Rabecca selepas ini.

Sementara itu, Erma bertindak untuk terus mengunci mulut daripada mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung kontroversi ini.

Pun begitu, menerusi akaun laman sosial, Instagram, miliknya, Erma bersetuju untuk memberikan tuntutan itu dalam bentuk wang kertas seperti yang diminta.



Sinar Harian

No comments:

Post a Comment