Pages

Wednesday 24 April 2013

PANDUAN UNTUK IBU TUNGGAL


IBU TUNGGAL.. Apa pun pandangan masyarakat terhadap anda ianya tidak akan memberi apa-apa kesan malah ianya menjadi pendorong kuat untuk anda capai kejayaan dengan lebih cepat lagi… 

PANDUAN UNTUK IBU TUNGGAL 

IBU TUNGGAL... gelaran yang besar tanggungannya

Wanita yang berstatus ibu tunggal ini sememangnya sangat-sangat berdugaan tinggi. Ada banyak perkara negatif yang menduga ketabahan hati si ibu tunggal...

Pandangan negatif masyarakat. Tidak tahu apa salahnya dan kenapa masyarakat sentiasa berfikiran dan bersikap negatif terhadap ibu tunggal yang sepatutnya diberi sokongan dan pembelaan.

Tiada tempat bergantung harap lagi. Bila suami telah tiada maka punca pendapatan keluarga juga tiada. Kepada ibu tunggal yang sememangnya bekerja dikira bernasib baik namun yang tidak bekerja pada awalnya pasti akan menghadapi masalah ekonomi.


Akibatnya ramai juga yang GAGAL dalam ujian ini...

Dua perkara yang dikira sebagai membantu atau penyelamat kepada nasib ibu tunggal adalah :

Masih ada ibu bapa yang membantu.

Mempunyai punca pendapatan yang cukup.

Walaupun terpaksa mengharungi kehidupan tanpa pasangan namun kedua-dua perkara tersebut membantu ibu tunggal tersebut menjalani kehidupan seharian.

Bagaimana pula kepada ibu tunggal yang tidak bernasib baik seperti memiliki dua perkara di atas?


Apa Yang Bakal Anda Saksikan Akan Menjadikan Anda Seorang Ibu Tunggal Yang Lebih Positif Dan Lebih Berjaya


PANDUAN UNTUK IBU TUNGGAL


Bagaimana untuk memastikan kehidupan ibu tunggal tidak keseorangan. Ini penting supaya ibu tunggal boleh meneruskan kehidupan dengan lebih mudah lagi.

Bagaimana ibu tunggal boleh boleh menangani tekanan serta rasa bersalah bagi mengelakkan diri anda dalam kemurungan. Hidup mesti diteruskan dan hidup perlu ceria.

Bagaimana untuk menanam pemikiran serta sikap positif dalam diri ibu tunggal. Ini penting supaya setiap hari anda bermotivasi untuk Berjaya.

Apa yang perlu dilakukan terhadap penjagaan anak atau anak-anak anda. Ini juga satu cabaran tambah-tambah jika anda berseorang dalam hal ini.

Apa yang perlu anda tahu tentang nafkah anak-anak. Al maklumlah kini pencarian nafkah bergantung kepada anda sahaja.

Bagaimana anda boleh mendidik anak. Bukan mudah kerana kini anda berseorangan dalam hal ini dan ianya bakal member tekanan kepada jika anda tidak tahu caranya.

Bagaimana anda boleh menguruskan masa anda dengan lebih baik. Ini sangat-sangat penting agar hidup anda tidak bercelaru dan leboih tersusun.

Bagaimana untuk merancang bajet anda. Ini juga satu perkara kritikal yang perlu anda ketahui. Jangan mengambil ringan isu ini.

Dan banyak lagi perkongsian yang perlu anda tahu…

PANDUAN UNTUK IBU TUNGGAL


Kepada Ibu-Ibu Tunggal di luar sana, tabahlah menghadapi hari-hari mendatang. Maklumat yang baik ini Jz kongsikan sebagai sokongan moral agar mudah-mudahan PANDUAN IBU TUNGGAL ini dapat membantu Ibu-Ibu Tunggal yang memerlukan rujukan.




No comments:

Post a Comment