Pages

Wednesday 4 January 2012

Pian Cecupak Sakit Teruk / Terkena Buatan Orang?

Mengakui dirinya mengalami sakit teruk selepas kejadian itu, Pian atau nama sebenarnya Mohd Rafiq Abdul Rahman berkata, bahagian dalam kedua-dua belah telinganya membengkak menyebabkan pendengarannya terganggu.

Pian Cecupak


- Pian Cecupak kena buatan orang? -

Pelakon dan pelawak, Pian Cecupak dikatakan menderita penyakit misteri hampir dua bulan lalu selepas kontroversi perkahwinan dengan seorang model sambilan.

Mengakui dirinya mengalami sakit teruk selepas kejadian itu, Pian atau nama sebenarnya Mohd Rafiq Abdul Rahman berkata, bahagian dalam kedua-dua belah telinganya membengkak menyebabkan pendengarannya terganggu.

Selain itu, Pian juga dilihat berkelakuan seperti orang kurang siuman apabila menangis dan bercakap seorang diri.

Menurut pelakon yang berusia 42 tahun itu, perubahan dirinya hanya disedari oleh orang di sekeliling kawasan perumahannya.

“Saya tidak sedar apa yang berlaku pada diri saya. Tapi, menurut jiran-jiran, saya berubah menjadi seorang yang pemarah dan gemar memukul orang. Ada juga jiran mendengar saya terjerit-jerit dan menangis di dalam rumah.

“Apabila emak saya mendapat tahu mengenai keadaan saya, dia lantas membawa saya balik ke rumahnya. Menurut emak, beberapa hari sebelum itu, dia ada bermimpi berlaku perkara tidak elok ke atas diri saya,” katanya yang kini tinggal bersama emaknya di Sentul.

Rentetan kejadian itu, Pian berkata, sehingga kini dia masih lagi hidup dalam ketakutan biarpun sudah dibawa berubat secara moden dan tradisional.

Bagaimanapun, Pian enggan menuding jari kepada mana-mana pihak dan menganggap kejadian yang berlaku adalah balasan ALLAH SWT untuk dirinya di atas segala perbuatannya dahulu yang pernah melakukan perubahan pada wajahnya.

“Saya tidak tahu sama ada saya terkena buatan orang ataupun tidak,” katanya yang kini semakin beransur pulih.

Sumber : SH

No comments:

Post a Comment